SZKOLENIE DLA NAUCZYCIELI Z zakresu wsparcia psychospołecznego

Nowa Spokojna Głowa

Konflikty, kryzysy i polaryzacja — gdy dorosłym brakuje sił, dzieci tracą poczucie bezpieczeństwa. Szkolenie Spokojna Głowa wzmacnia fundament psychiczny nauczycieli, z którego rodzi się sprawczość:
mniej lęku, więcej zwinnego działania oraz szybszy powrót do równowagi całej społeczności szkolnej.
 

Zapisy na jesienną edycję szkolenia zostały zamknięte.

Jeśli chcesz otrzymać informacje o rekrutacji na kolejne edycje, zapisz się do grupy zainteresowanych:

Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem programu.
Masz pytania? Napisz do nas na: szkolenia@sokfoundation.org.pl

Logo Fundacji SOK
Logo UNICEF

Program realizowany w ramach grantu przyznanego przez Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców.

Tryb szkolenia

Szkolenie odbywa się online i trwa 8 tygodni. Spotykamy się raz w tygodniu na 2 godzinnym warsztacie prowadzonym przez trenera. Zajęcia mają charakter interaktywny, odbywają się na platformie ZOOM i łącznie trwają 16 godzin zegarowych.
Wymagamy od uczestników włączenia kamery.

Uczestnicy otrzymają również dostęp do platformy z materiałami video do praktyki własnej oraz do wykorzystania w klasie. Czas, który będzie potrzebny na obejrzenie materiałów video to 1 godzina tygodniowo. Wykłady i praktyki do zastosowania w klasie przedstawione w formie video są nieodłączną częścia szkolenia i posłużą do ugruntowania wiedzy zdobytej podczas zajęć z trenerem.

Harmonogram szkolenia

1. tydzień – Potrzeby i oczekiwania/Kontrakt
2. tydzień – Stres – korzyści i problemy
3. tydzień – Krytyk wewnętrzny
4. tydzień – Wypalenie zawodowe
5. tydzień – Samoopieka
6. tydzień – Techniki relaksacyjne
7. tydzień – Wdzięczność
8. tydzień – Współczucie i samowspółczucie

Uczestnicy o szkoleniu

„Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Powiem, że nawet je przerosło. Czas spędzony na szkoleniu to najlepiej wykorzystany czas doskonalenia zawodowego i samokształcenia w ostatnim okresie. Jestem bardzo zadowolona(…)”

„Uważam, że czas spędzony na szkoleniu był niezwykle wartościowy, Był to czas zdobywania nowej wiedzy i czas wsłuchiwania się w siebie, w swoje potrzeby. Możliwość zaopiekowania się sobą.”

„Dla mnie kurs „Spokojna Głowa” jest kursem, gdzie poznałam nowe narzędzia, spotykałam się z cudownymi osobami. I też z osobami prowadzącymi. Gdzie każdy dzielił się swoimi spostrzeżeniami. Miał taką swobodę działania.”

„Szkolenie mnie „zaskoczyło”, bo przerosło moje oczekiwania. Pokazało mi pracę w zawodzie nauczyciela ze zupełnie innej strony. Przekonałam się, że ja też jestem ważna. Żeby pomagać innym, trzeba samemu mieć świadomość swoich mocnych stron i ograniczeń, umieć stawiać granice, żeby się nie „spalić”.”

„Dziękuję za super robotę i wsparcie nauczycieli w czasie, kiedy niewielu o nas pamięta i wie, że potrzebujemy spokoju, wyciszenia i pomocy.”

„Gdy dostałam wiadomość, że organizujecie kurs Spokojnej Głowy, byłam w bardzo złym momencie mojego życia. Problemy zdawały się piętrzyć każdego dnia. Postanowiłam, że uczestnictwo w kursie będzie dla mnie ostatnią szansą na samopomoc. (…) Okazało się, że rezultaty po tych dwóch miesiącach przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Udało się uspokoić zszargane nerwy i dojść do ładu i składu w kwestii emocji, oczekiwań i uczuć.”

Zespół trenerski

Aurelia Szokal-Egierd

Aurelia Szokal-Egierd

Certyfikowana trenerka uważności dla dzieci i dorosłych

W świat uważności wprowadza dzieci i młodzież metodą Eline Snel oraz wg programu Mindful Schools. Prowadzi zajęcia w szkołach, przedszkolach i grupach prywatnych. 
Do uważnej edukacji zaprasza nauczycieli, a rodziców wspiera w uważnym rodzicielstwie (Mindful Parenting). Więcej świadomego i spokojniejszego zarządzania wnosi też w świat biznesu.
 
Absolwentka Psychologii pozytywnej w edukacji dzieci i młodzieży na SWPS oraz Szkoły Trenerów Biznesu w Grupie SET. 
 
Mama 8-letniej Amelii, która jest największym testerem umiejętności mamy i barometrem jej zasobów.
Przemek Dziewitek

Przemek Dziewitek

Trener

Trener, szkoleniowiec, coach, facylitator. Pracuje poprzez doświadczanie i proces wynikający z relacji interpersonalnych, co umożliwia pogłębioną pracę nad kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Przemek Dziewitek posiada wykształcenie w zakresie pedagogiki i socjologii, a jego rozwój zawodowy związany jest z kształceniem trenerskim, coachingowym i liderskim.

Przez wiele lat pracował w administracji oraz sektorze NGO, jednocześnie prowadząc stowarzyszenie oraz własną firmę. W ostatnich latach był związany z Grupą TROP. Obecnie, prowadząc własną pracownię, współtworzy Kolektyw Trenerski XYZ.

Specjalizuje się w tematyce autentyczności, którą definiuje jako fundament zdrowych relacji i osiągania spełnienia zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Autentyczność postrzega jako funkcjonowanie w uważności, świadomości emocji, mechanizmów obronnych, spójności wewnętrznej oraz integracji działań z przekonaniami, opierając się na postawie nonkonformistycznej.

Jest absolwentem Akademii TROP (specjalizacja coachingowa), Szkoły Trenerów STOP, Szkoły Liderów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności oraz Szkoły Moderatorów Stowarzyszenia Szkoła Liderów.

Joanna Dolińska

Joanna Dolińska

Trenerka

Joanna Dolińska, z wykształcenia lingwistka, przez kilkanaście lat pracowała jako menadżerka w świecie mediów. Obecnie, jako trenerka biznesu, wspiera organizacje oraz managerów i liderów w rozwijaniu dialogu i efektywnej współpracy.

Prowadzi warsztaty z zakresu empatycznej komunikacji, budowania relacji, odporności na stres, zarządzania emocjami oraz krytycznego myślenia. Joanna głęboko wierzy w moc słów i tworzy przestrzeń do rozwijania umiejętności empatycznej komunikacji, autentycznego wyrażania emocji, potrzeb oraz granic. Towarzyszy swoim klientom i klientkom w rozwoju opartym na ich mocnych stronach oraz uważnej relacji z samymi sobą i innymi.

Do swojej pracy trenerskiej wplata doświadczenia zdobyte w pracy menadżerskiej, Programie GATE, Szkole Trenerów TROP, studiach podyplomowych z Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga (NVC), kursie Mindfulness (MBSR), programie Self-Help Plus WHO oraz licznych warsztatach rozwojowych, w których regularnie uczestniczy.