bezpłatna platforma e-learningowa dla edukatorów
Learning Passport
Poznaj bezpłatne kursy i webinaria online, które pozwolą Ci pogłębić wiedzę i rozwijać umiejętności radzenia sobie ze stresem, komunikacji międzykulturowej i pracy z dziećmi, które doświadczyły traumy wojennej. Korzystaj z materiałów na platformie we własnym tempie i zdobywaj certyfikaty potwierdzające umiejętności.
Kursy dostępne na platformie
Mikrokursy
Kursy możesz również przejść jako pojedyncze moduły. Ukończenie każdego z nich zajmuje ok. 10-15 minut i uprawnia do uzyskania certyfikatu uczestnictwa.
Oferujemy 10 mikrokursów w tematyce redukcji stresu, budowania odporności, przywodztwa adaptacyjnego czy praktyk, które można wykorzystać, budując bezpieczną atmosferę w klasie wielokulturowej.
Webinary dostępne na platformie
Certyfikaty
Udział we wszystkich kursach i webinarach dostępnych na platformie zostaje poświadczony certyfikatem uczestnictwa.
Certyfikat uczestnictwa w kursach na platformie Learning Passport to formalne potwierdzenie zdobycia specjalistycznej wiedzy i umiejętności, które mogą zwiększać wartość zawodową uczestników i podnosić ich kompetencje. Stanowi motywację do dalszego rozwoju, wspiera budowanie wysokich standardów edukacyjnych i jest atutem we współpracy międzynarodowej.
O Learning Passport
Learning Passport to platforma stworzona przez Microsoft Community dla UNICEF, która ma na celu zapewnienie dzieciom i młodzieży w społecznościach przesiedlonych lub dotkniętych kryzysem możliwości kształcenia się i szkolenia, pomagając im w dostępie do wysokiej jakości edukacji i budowaniu umiejętności potrzebnych do budowania lepszej przyszłości.
W Polsce Learning Passport jest wykorzystywany jako platforma szkoleniowa dla nauczycieli i nauczycielek, którzy dzięki niej rozwijają swoje umiejętności radzenia sobie ze stresem, komunikacją międzykulturową oraz pracą z dziećmi dotkniętymi traumą wojenną. Platforma oferuje szereg kursów, zaprojektowanych w celu wspierania rozwoju zawodowego nauczycieli i nauczycielek, w zakresie wsparcia psychospołecznego i nauczania języka polskiego jako obcego.
Uczestnicy o platformie
„Kurs kojarzy mi się z kiełkującym nasionkiem, jako taki symbol tego, że człowiek może się na nowo odrodzić po tych wszystkich problemach których doświadcza. Pokazuje nowe życie.”
„Najbardziej pomógł przy komunikacji z nauczycielami, rodzicami na temat tłumaczeniu stresu. Na przykład kiedy dziecko nagle doznaje szoku
kulturowego, kiedy po prostu nie może przez trzy miesiące zacząć mówić w języku polskim. Nauczyciele chcą, żeby już zaczęło mówić i wydaje im się, że to jest bardzo łatwe. To dało podstawy i argumenty do rozmów, gdzie musiałam wspierać jedną lub drugą stronę lub po prostu wytłumaczyć, że tak to nie działa i musi być inne rozwiązanie.”
„Pomyślałam, że to może być dobra forma, żeby sobie gdzieś odświeżyć moją wiedzę ze studiów, a po drugie pewnie coś jest nowego, coś ciekawego, może się czegoś jeszcze nauczę czy jakąś konkretną wiedzę zdobędę.”
„Korzystałam z materiałów mindfullness. Najprostszą metodą zalogowałam się na kurs i po prostu puściłam to ze swojego konta, żeby przeprowadzić z uczniami klas szóstych w kontekście stresu związanego z testami, klasówkami, jak jak się przed wyciszać, jak się uspokajać, jak ten stres redukować.”
Poznaj twórców kursów zrealizowanych przez Fundację SOK
Iga Pietrusińska
Dyrektorka programowa MHPSS, trenerka Mind-Body Medicine
Członkini zarządu Fundacji SOK, gdzie odpowiada za projekty wsparcia psychospołecznego. Współtworzy szkolenia dla wychowawców pieczy zastępczej, pedagogów i nauczycieli. Jako Dyrektor Programowy MHPSS (Mental Health & Psychosocial Support) wdraża w Polsce platformę szkoleniową Learning Passport stworzoną dla UNICEF przez Microsoft. W swojej pracy szkoleniowej korzysta z metod American Center for Mind Body Medicine oraz Community Stress Prevention Center of Israel. Jest również facylitatorką metody zarządzania stresem opracowanej dla Światowej Organizacji Zdrowia.
Aleksandra Passendorfer
Psycholożka, trenerka
Aleksandra Passendorfer jest psycholożką, trenerką i psychoterapeutką. Tworzy i przeprowadza autorskie szkolenia w zakresie liderstwa, kompetencji interpersonalnych, zarządzania zmianą i czasem, rozwiązywania konfliktów i skuteczniej komunikacji międzykulturowej. Terapeutycznie pracuje w podejściu psychodynamicznym z młodzieżą i dorosłymi.
Aurelia Szokal
Trenerka Mindfulness
Certyfikowana nauczycielka uważności metodą Eline Snel (c) “Uwaga, to działa!”. Prowadzi treningi dla dzieci i młodzieży, rodziców, nauczycieli. Absolwentka Psychologii Pozytywnej w edukacji dzieci i młodzieży na SWPS. Fanka i propagatorka uważnego rodzicielstwa i świadomego, uważnego życia.
Zuza Ziomecka
Nauczycielka Mindfulness
Trenerka Uważności i Przywództwa. Zuzanna Ziomecka jest dziennikarką i trenerką specjalizującą się w rozwoju zdolności przywódczych poprzez uważność i psychologię pozytywną. Jestem dyrektorem programu ALP w Center for Leadership, oraz matką założycielką Wyspy Spokoju – platformy wspierającej praktyków mindfulness w utrzymaniu nawyku regularnej medytacji. Jej pierwsza książka, pt „Wyspa Spokoju – jak mindfulness pomaga w trudnych sytuacjach” wyszła wiosną 2021. Wcześniej była redaktor naczelną Wysokich Obcasów online, NewsMavens, Przekroju, Gagi, Exklusiva i Aktivista oraz współprowadzącą programu Mała Czarna.